Kevadine reis Londonisse

Jakob Westholmi Gümnaasiumi neljandate kuni seitsmendate klasside õpilastest valiti välja parimad inglise keele tundjad, kes said võimaluse osaleda preemiareisil Londonisse . Enne reisi pidime tegema eeltööd ja tutvuma kohtadega, mida me kavatsesime külastada.

1. päev - 14. märts

Reis algas äreva sõiduga lennujaama.Teadsin, et kohe saab mu unistus tõeks - ma lähengi Londonisse! Lennujaamas läbisime kiirelt ja suuremate probleemideta check-in`i, passi-ja turvakontrolli. Meie lennuk pidi saabuma kell 16.15. Ja siis me ootasime ja ootasime ja ootasime. Lõpuks ometi saabus meie õhulaev ja kella viie paiku startisime Inglismaa poole teele. Gatwicki lennujaamas maandudes pidime kiirustama, et jõuda National Expressi bussi peale, millega sõitsime kesklinna Victoria jaama, kust saime metrooga hostelisse. Meie metroopeatus oli Gloucester Road ning sealt juhatasid seitsmendikud teed Meiningeri hostelisse. Kahjuks oli meie tuba väga väike ja umbne. Siiski üritasime meeled positiivsed hoida ja heitsime väsitava päeva lõpuks oma uutesse vooditesse magama.

2. päev - 15. märts

Hommikune äratus oli umbes kell 7.30. Unisena sammusime esimesele korrusele sööma. Paari tunni pärast läksime linna vaatamisväärsustega tutvuma. Esimesena külastasime Püha Pauli katedraali. Selle ülemiselt platvormilt avanes imeline vaade Londonile. Tee sinna oli aga väga raske.

Suhteliselt väsinuna suundusime edasi Londoni Towerisse, mis on kuulus oma kaarnate poolest ning seal hoitakse ka Inglise kroonijuveele. Tower oli üks minu lemmikkohtadest, kus me käisime. Ilm oli ilus ja tore oli värskes õhus ringi jalutada, kuulata jutte ajaloost ning vahepeal mõnes tornis käia. Hiljem sõime ja läksime Thames’i jõele väikesele paadisõidule. See oli väga huvitav, meile räägiti jõeäärsetest majadest ja nende ajaloost. Maabusime Westminsteri kail, kust oli hea vaade Parlamendihoonele ja London Eye’le. Sellega meie esimene tõeline turistipäev Londonis lõppes.

3. päev - 16. märts

Esimene koht, kus pühapäeval käisime, oli minu arust ka päeva parim. See oli Londoni Aquarium, mis võlus paljude eksootiliste kaladega. Seal oli võimalik ka raidele pai teha, mis oli täielik külalistemagnet. Ka haisid oli seal mitu eri liiki. Järgmisena jalutasime Rahvusgaleriisse, mis on tohutu suur kunstimuuseum. Paljud maalid olid väga ilusad ja huvitavad,  minu lemmikuks sai Stubbs’i “Whistlejacket”. See oli väga kena ja suur pilt kaunist pruunist hobusest. Kunstimuuesumi ees asus Trafalgari väljak, kus olid parajasti St.Patricku (Püha Patricku) päeva pidustused. Päris tore oli sattuda Londonisse mingi tähtpäeva ajal. Pärast tutvusime Chinatowniga, kus me ka einestasime. See päev kujunes päris lühikeseks, sest Chinatownist läksime tagasi oma hostelisse.

4. päev - 17. märts

Päeva esimene muusem oli taas parim - Madam Tussaud. See oli väga lahe. .Kõik kujud olid päriseluga väga sarnased. Leidsin sealt üles paljud oma lemmikud filmistaarid ja muusikud. Igale kujule oli tehtud ka sobiv taust. Muuseum oli üles ehitatud tubadena: Hollywood, muusikud, poliitikud, kuninglik perekond, sportlased, teadlased. Pärast sai näha lühikest joonisfilmi staaridest ja reisida spetsiaalse liiklusvahendi (“taksoga”) läbi Londoni ajaloo.

Järgmisena suundusime lähedal asuvasse Sherlock Holmesi muuseumisse. Seal oli Sherlock Holmesi aegne mööbel, ka ruumid olid kujundatud vastavalt raamatu kirjeldustele. Tubades olid vahakujud mitmetest Holmesiga seotud raamatutest.

Edasi seiklesime bussiga Briti muuseumisse. See oli tõeline seiklus, kuna vahepeal oleksime peaaegu ära eksinud, ning kaart, mille järgi me liikusime, oli puudulik. Lõpuks jõudsime siiski õnnelikult sihtkohta. Briti muuseumis oli väljapanek muumiatest ja vaaraodest, lisaks leiud Egiptusest. Veel tutvustati Indiat ja Ameerika põliskultuure.

5. päev - 18. märts

Ja juba oli kätte jõudnud meie reisi eelviimane päev. Hommikul oli plaan minna giidiga  linnatuurile, kuid me otsustasime hoopis ise vaatamisväärsused läbi käia. Esimesena nägime Buckinghami paleed, kus toimus parajasti vahtkonnavahetus. Siis suundusime läbi St. Jamesi  pargi Westminster Abbey’sse. Westminster Abbey on suur kirik, kus toimuvad kõik tähtsad kuninglikud tseremooniad ja sinna ei lasta tavainimesi üldse sisse. Väljast jättis see aga väga suursuguse mulje. Westminster Abbey taga asuvad Parlamendihooned koos Big Beniga. Nende juures tekkis mul tõeline Londoni tunne, sest Big Ben on ju üks Londoni sümbolitest. Järgmisena seadsime sammus Trafalgari väljaku poole, tee peale jäi Downing Street 10, mis on peaministri elupaik. Trafalgari väljakul oli suur admiral Nelsoni kuju.

Hiljem pidasime Hyde Parkis piknikku, vaatasime Kensington paleed, kuhu siiamaani printsess Diana auks lilli tuuakse ja kus kuninganna Victoria sai teada, et ta peab 18-aastaselt kuningannaks saama. Hyde Parkis oli ka Alberti memoriaal, mis on lastud püstitada kuninganna Victoria poolt oma abikaasa auks. Kuju oli väga suursugune ja kaunistatud. Selle vastas asub Royal Albert Hall. Edasi suundusime teadusmuuseumi, kus oli väga huvitav. Kahjuks jäi meil seal aega väheseks nagu paljudes teisteski kohtades. Siis läksime hostelisse, et süüa õhtust ja teha ettevalmistusi muusikalietendusele minekuks. Muusikal oli “The Lion King” ja toimus Lyceum Theatre’s. Muusikal oli väga - väga lahe. Laulud ja tantsud olid võimsad,  kostüümid olid nutikad ja üldse oli see väga meeliülendav. Olen väga õnnelik, et me saime Londonis ka teatris käia. Pärast muusikali läksime hostelisse ja heitsime magama.

6. päev - 19. märts

Kahjuks oligi kätte jõudnud viimane päev - meie reisi lõpp. Selleks päevaks oli meil planeeritud ainult loosusmuuseum, mis oli meil üle tee. Muuseumis hakkas esimesena silma suur dinosauruse skelett. Seal oli ka suur väljapanek dinosaurustest, mis oli väga huvitav.  Muuseumis võis vaadata ka imetajaid, linde, putukaid, roomajaid ja Maa teket. Ka seal nappis meil aega, sest pidime kiirustama bussile, mis viis meid lennujaama. See oli väga suur nagu suurlinnale kohane.  Reis läks hästi ja lõpuks jõudsime kõik õnnelikult koju.

Olen väga õnnelik, et sain käia oma unistuste linnas - Londonis. Mulle jäi sellest reisist väga positiivne mälestus ning tahan kindlasti sinna tagasi minna.