Riigikaitse õppekäik Lätti ja Valka

30.-31. oktoobril toimus JWG kümnendate klasside riigikaitse õppekäik Lätti ja Valka.

Lätti sõites külastasime Toris asuvat Eesti sõjameeste mälestuskirikut, kus tutvustati selle põnevat ajalugu. Lätis käisime Cesises ehk Võnnus, kus toimusid Vabadussõja lõpulahingud. Ülevaate sellest andis giid Evalds, kes viis meid Cesise kõrgeimasse punkti ja Vabadussõja lahinguväljadele. Meil oli ka üks tund vaba aega avastada Cesise linna.

Edasi suundusime tagasi Eestisse, Valga militaarmuuseumisse, kus ka ööbisime. Õhtul oli meil muuseumis ekskursioon  ja kõigil oli võimalus proovida kätt laskesimulaatoril, millega kõik said edukalt hakkama.

Teisel päeva anti meile kiivrid ja rakmed ning sõitsime Kraz veoautoga Väikese Emajõe kaldale, II maailmasõja lahinguväljale, kus jällegi oli pisike ekskursioonike  ning siis saime ise lahingusse astuda. Need, kes parajasti lahingus ei olnud, said vibu lasta või end lõkke ääres soojendada.

Tagasi muuseumis, tutvustati meile muuseumi õueala ja saime „lennata“ helikopteriga  Valga kohal. Peale lõunasööki pakkisime asjad ja alustasime kojusõitu, kuid teel Tallinna tegime veel ühe peatuse Paju mälestusmärgi juures. Seal toimus Vabadussõja lahing, milles sai surmavalt haavata J. Kuperjanov.